The Lingua Franca Core: (Registro nro. 2366347)
[ vista simple ]
000 -LEADER | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 02791nam a22004095a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER | |
campo de control | 99-2019 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
campo de control | CL-ChUAC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
campo de control | 20210602155239.0 |
006 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--ADDITIONAL MATERIAL CHARACTERISTICS | |
campo de control de longitud fija | m o d | |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION | |
campo de control de longitud fija | cr cn||||||||| |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
campo de control de longitud fija | 210602s2019 ck |||||s|||| 000 ||eng d |
022 ## - INTERNATIONAL STANDARD SERIAL NUMBER | |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 0120-5927 |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Centro catalogador/agencia de origen | CL-ChUAC |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | CL-ChUAC |
041 ## - LANGUAGE CODE | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | spa |
Código de lengua del sumario o resumen | eng |
Código de lengua de la tabla de contenido | eng |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Nombre de persona | Ugarte Olea, Marco Sandro Antonio |
Término indicativo de función/relación | autor |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Título | The Lingua Franca Core: |
Resto del título | A Plausible Option? |
Mención de responsabilidad, etc. | Marco Sandro Antonio Ugarte Olea |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE | |
Título propio/Titulo breve | El modelo Lingua Franca Core: |
Resto del título | ¿Una opción viable? |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Fuente | rdacontent |
Término de tipo de contenido | text |
Código de tipo de contenido | txt |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Fuente | rdamedia |
Nombre/término del tipo de medio | unmediated |
Código del tipo de medio | n |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Fuente | rdacarrier |
Nombre/término del tipo de soporte | volume |
Código del tipo de soporte | nc |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Nota de bibliografía, etc. | incluye referencia bibliográfica (páginas 85-87) |
520 3# - SUMMARY, ETC. | |
Sumario, etc. | One important decision that English language teachers should make is to decide on a<br/>pronunciation model. This decision should be based not only on mere preference, but also on<br/>technical information. This paper seeks to review the Lingua Franca Core (LFC), a pronunciation<br/>model proposed by Jennifer Jenkins (1998, 2000) in an attempt to facilitate communication for L2<br/>speakers. This paper also presents a set of reactions that her proposal has prompted in scholars<br/>in the area of teaching English language pronunciation. Such reactions are the manifestation of<br/>rejection of the LFC which is based on a number of arguments. First, there is no agreement as to<br/>the number of interactions that occur in English in L1 and L2 contexts. Thus, the predominant<br/>use of L2 speakers of English is questioned. Secondly, the advantage of the intelligibility of nonnative speakers over native speakers in interaction with other non-native speakers is also subjected<br/>to scrutiny. Finally, a special focus on implications for the L1-Spanish-speaking learner of English<br/>is proposed, as well as for English language teachers who teach pronunciation. For instance, a<br/>series of issues which could facilitate the learner’s workload is discussed. One the other hand, the<br/>implementation of the LFC implies that the amount of work to be done by the teacher would be<br/>drastically increased. This necessarily entails a disadvantage in terms of both time and teaching<br/>materials to be allocated by the English Language Teaching (ELT) professional. |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | ELT |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Pronunciation |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Pronunciation models |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Intelligibility |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Lingua Franca Core |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Language teachers |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | L2 speakers |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Pronunciación |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Modelos de pronunciación |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Inteligibilidad |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Profesores de lengua |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Hablante de segunda lengua |
856 41 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Identificador Uniforme del Recurso | http://bibliorepositorio.unach.cl/handle/BibUnACh/1769 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Fuente del sistema de clasificación o colocación | Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha | Artículo de Revista |
No hay ítems disponibles.