The Lingua Franca Core: (Registro nro. 2366347)

Detalles MARC
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 02791nam a22004095a 4500
001 - CONTROL NUMBER
campo de control 99-2019
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
campo de control CL-ChUAC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
campo de control 20210602155239.0
006 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--ADDITIONAL MATERIAL CHARACTERISTICS
campo de control de longitud fija m o d |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
campo de control de longitud fija cr cn|||||||||
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
campo de control de longitud fija 210602s2019 ck |||||s|||| 000 ||eng d
022 ## - INTERNATIONAL STANDARD SERIAL NUMBER
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 0120-5927
040 ## - CATALOGING SOURCE
Centro catalogador/agencia de origen CL-ChUAC
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor CL-ChUAC
041 ## - LANGUAGE CODE
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente spa
Código de lengua del sumario o resumen eng
Código de lengua de la tabla de contenido eng
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Nombre de persona Ugarte Olea, Marco Sandro Antonio
Término indicativo de función/relación autor
245 10 - TITLE STATEMENT
Título The Lingua Franca Core:
Resto del título A Plausible Option?
Mención de responsabilidad, etc. Marco Sandro Antonio Ugarte Olea
246 11 - VARYING FORM OF TITLE
Título propio/Titulo breve El modelo Lingua Franca Core:
Resto del título ¿Una opción viable?
336 ## - CONTENT TYPE
Fuente rdacontent
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
337 ## - MEDIA TYPE
Fuente rdamedia
Nombre/término del tipo de medio unmediated
Código del tipo de medio n
338 ## - CARRIER TYPE
Fuente rdacarrier
Nombre/término del tipo de soporte volume
Código del tipo de soporte nc
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Nota de bibliografía, etc. incluye referencia bibliográfica (páginas 85-87)
520 3# - SUMMARY, ETC.
Sumario, etc. One important decision that English language teachers should make is to decide on a<br/>pronunciation model. This decision should be based not only on mere preference, but also on<br/>technical information. This paper seeks to review the Lingua Franca Core (LFC), a pronunciation<br/>model proposed by Jennifer Jenkins (1998, 2000) in an attempt to facilitate communication for L2<br/>speakers. This paper also presents a set of reactions that her proposal has prompted in scholars<br/>in the area of teaching English language pronunciation. Such reactions are the manifestation of<br/>rejection of the LFC which is based on a number of arguments. First, there is no agreement as to<br/>the number of interactions that occur in English in L1 and L2 contexts. Thus, the predominant<br/>use of L2 speakers of English is questioned. Secondly, the advantage of the intelligibility of nonnative speakers over native speakers in interaction with other non-native speakers is also subjected<br/>to scrutiny. Finally, a special focus on implications for the L1-Spanish-speaking learner of English<br/>is proposed, as well as for English language teachers who teach pronunciation. For instance, a<br/>series of issues which could facilitate the learner’s workload is discussed. One the other hand, the<br/>implementation of the LFC implies that the amount of work to be done by the teacher would be<br/>drastically increased. This necessarily entails a disadvantage in terms of both time and teaching<br/>materials to be allocated by the English Language Teaching (ELT) professional.
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada ELT
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Pronunciation
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Pronunciation models
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Intelligibility
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Lingua Franca Core
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Language teachers
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada L2 speakers
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Pronunciación
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Modelos de pronunciación
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Inteligibilidad
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Profesores de lengua
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Hablante de segunda lengua
856 41 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Identificador Uniforme del Recurso http://bibliorepositorio.unach.cl/handle/BibUnACh/1769
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Dewey Decimal Classification
Tipo de ítem Koha Artículo de Revista

No hay ítems disponibles.

Con tecnología Koha