Numerical processing profiles in children with varying degrees of arithmetical achievement (Registro nro. 2366246)

Detalles MARC
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 02649nam a22003375a 4500
001 - CONTROL NUMBER
campo de control 68-2019
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
campo de control CL-ChUAC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
campo de control 20210428122430.0
006 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--ADDITIONAL MATERIAL CHARACTERISTICS
campo de control de longitud fija m o d |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
campo de control de longitud fija cr cn|||||||||
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
campo de control de longitud fija 210428s2019 ne |||||s|||| 000 ||eng
022 ## - INTERNATIONAL STANDARD SERIAL NUMBER
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 0001-6918
040 ## - CATALOGING SOURCE
Centro catalogador/agencia de origen CL-ChUAC
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor CL-ChUAC
041 ## - LANGUAGE CODE
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
Código de lengua del sumario o resumen eng
Código de lengua de la tabla de contenido eng
245 10 - TITLE STATEMENT
Título Numerical processing profiles in children with varying degrees of arithmetical achievement
Mención de responsabilidad, etc. Nancy Estévez-Pérez ; Danilka Castro-Cañizares ; Eduardo Martínez-Montes ; Vivian Reigosa-Crespo
336 ## - CONTENT TYPE
Fuente rdacontent
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
337 ## - MEDIA TYPE
Fuente rdamedia
Nombre/término del tipo de medio unmediated
Código del tipo de medio n
338 ## - CARRIER TYPE
Fuente rdacarrier
Nombre/término del tipo de soporte volume
Código del tipo de soporte nc
520 3# - SUMMARY, ETC.
Sumario, etc. Recent studies show basic cognitive abilities such as the rapid and precise apprehension of small numerosities in object sets (“subitizing”), verbal counting and numerical magnitude comparison significantly influence the acquisition of arithmetic and continues to modulate more advanced stages of mathematical cognition. Additionally, children with low arithmetic achievement (LAA) and Developmental Dyscalculia (DD) exhibit significant deficits in these cognitive processes. Nevertheless, the different cognitive profiles of children with varying degrees of numerical and arithmetic processing deficits have not been sufficiently characterized, despite its potential relevance to the stimulation of numerical cognition and the design of appropriate intervention strategies. Here, the cognitive profiles of groups of typically developing children, children with low arithmetical achievement and DD, exhibiting typical and atypical subitizing ability were contrasted. The results suggest that relatively independent neurocognitive mechanisms may produce distinct profiles at the behavioral level and suggest children with low arithmetic performance exhibiting atypical subitizing abilities are not only significantly slower, but rely on compensatory mechanisms and strategies compared to typical subitizers. The role of subitizing as a correlate of arithmetic fluency is revised in the light of the present findings.
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Developmental dyscalculia
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Low arithmetic achievement
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Numerical cognition
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Subitizing
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Nombre de persona Estévez-Pérez, Nancy
Término indicativo de función/relación coautor
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Nombre de persona Castro-Cañizares, Danilka
Término indicativo de función/relación coautor
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Nombre de persona Martínez-Montes, Eduardo
Término indicativo de función/relación coautor
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Nombre de persona Reigosa-Crespo, Vivian
Término indicativo de función/relación coautor
773 0# - HOST ITEM ENTRY
Lugar, editor y fecha de publicación Amsterdam, Paises Bajos
Parte(s) relacionada(s) Volume 198, July 2019
Título Acta Psychologica [artículo de revista]
856 41 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Identificador Uniforme del Recurso http://bibliorepositorio.unach.cl/handle/BibUnACh/1727
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Dewey Decimal Classification
Tipo de ítem Koha Artículo de Revista

No hay ítems disponibles.

Con tecnología Koha